Praktyki marketingowe

Istnieje wiele sposobów na zadbanie o swoją pozycję rynkową na świecie. Wielkie koncerny starają się utrzymać swoją uprzywilejowaną pozycję przede wszystkim na drodze marketingowego umacniania wizerunku. Ostatecznie klienci większości sklepów podejmują wybory w oparciu o cenę i markę, ale gotowi są pójść na ustępstwo i wydać więcej, jeśli kampania marketingowa zakończy się prawdziwym sukcesem. Nie dziwi więc, że wydatki na marketing stanowią coraz większy wydatek w budżetach wielkich korporacji. Szczególnie w okresie kryzysu, kiedy giełdowi gracze są przez swoich inwestorów rozliczani z każdego jednego straconego klienta. Aby zachować swoją pozycję trzeba nie tylko nie tracić bazy klientów, ale koniecznie pozyskiwać nowych. Niektóre firmy starają się jednak pójść drogą trudniejszą, ale potencjalnie mądrzejszą strategicznie. Zamiast wydawać pieniądze na reklamy i gwiazdy w nich zatrudnione, wolą wydawać więcej na innowacje i szukanie nowych produktów dla rynku, który przecież jest coraz bardziej otwarty na nowości.

Comments are closed.

Czy wiesz że
  • Popyt i podaż – podstawowe pojęcia ekonomiiPopyt i podaż – podstawowe pojęcia ekonomii
    Jednymi z podstawowych pojęć ekonomii, które stanowią fundament mikroekonomii i nie tylko są podaż oraz popyt. Odnoszą się one do podstawowej zasady tejże nauki, która mówi, że funkcjonujemy w świecie, …
  • Sprzedaż internetowaSprzedaż internetowa
    Wiele osób niezdolnych do pracy szuka zatrudnienia w domu. Jednym z takich pomysłów jest sprzedaż internetowa w formie sklepu internetowego. Jest to dość wygodny sposób pracy jednak trzeba się przy …
Strony