Praktyki marketingowe

Istnieje wiele sposobów na zadbanie o swoją pozycję rynkową na świecie. Wielkie koncerny starają się utrzymać swoją uprzywilejowaną pozycję przede wszystkim na drodze marketingowego umacniania wizerunku. Ostatecznie klienci większości sklepów podejmują wybory w oparciu o cenę i markę, ale gotowi są pójść na ustępstwo i wydać więcej, jeśli kampania marketingowa zakończy się prawdziwym sukcesem. Nie dziwi więc, że wydatki na marketing stanowią coraz większy wydatek w budżetach wielkich korporacji. Szczególnie w okresie kryzysu, kiedy giełdowi gracze są przez swoich inwestorów rozliczani z każdego jednego straconego klienta. Aby zachować swoją pozycję trzeba nie tylko nie tracić bazy klientów, ale koniecznie pozyskiwać nowych. Niektóre firmy starają się jednak pójść drogą trudniejszą, ale potencjalnie mądrzejszą strategicznie. Zamiast wydawać pieniądze na reklamy i gwiazdy w nich zatrudnione, wolą wydawać więcej na innowacje i szukanie nowych produktów dla rynku, który przecież jest coraz bardziej otwarty na nowości.

Comments are closed.

Czy wiesz że
  • Jakie są zagrożenia dla finansów publicznych?
    Wiele osób rości sobie prawo do finansów publicznych. Uważa, że się one im należą. I takt w istocie jest. Tyle, że ma to zazwyczaj niezbyt dobry wpływ na jakość funkcjonowania …
  • Na rynku ekonomicznym niezbędne jest zaangażowanie
    W biznesie najważniejsze jest zaangażowanie, kiedy jest ignorowanie całego tematu, raczej nie ma co liczyć na spektakularne efekty. Trzeba się wykazać, przedstawić ekonomii, tak by wzbudzić zainteresowanie. Jest wiele pomysłów …
Strony