Praktyki marketingowe

Istnieje wiele sposobów na zadbanie o swoją pozycję rynkową na świecie. Wielkie koncerny starają się utrzymać swoją uprzywilejowaną pozycję przede wszystkim na drodze marketingowego umacniania wizerunku. Ostatecznie klienci większości sklepów podejmują wybory w oparciu o cenę i markę, ale gotowi są pójść na ustępstwo i wydać więcej, jeśli kampania marketingowa zakończy się prawdziwym sukcesem. Nie dziwi więc, że wydatki na marketing stanowią coraz większy wydatek w budżetach wielkich korporacji. Szczególnie w okresie kryzysu, kiedy giełdowi gracze są przez swoich inwestorów rozliczani z każdego jednego straconego klienta. Aby zachować swoją pozycję trzeba nie tylko nie tracić bazy klientów, ale koniecznie pozyskiwać nowych. Niektóre firmy starają się jednak pójść drogą trudniejszą, ale potencjalnie mądrzejszą strategicznie. Zamiast wydawać pieniądze na reklamy i gwiazdy w nich zatrudnione, wolą wydawać więcej na innowacje i szukanie nowych produktów dla rynku, który przecież jest coraz bardziej otwarty na nowości.

Comments are closed.

Czy wiesz że
  • Korzystanie z możliwości, jakie daje import towarówKorzystanie z możliwości, jakie daje import towarów
    W globalnej gospodarce import towarów pozwala na dostarczanie do wielu krajów takich towarów jakie normalnie nie mogłyby być dostępne dla klientów z danego regionu. Import to również okazja do zarobienia …
  • Dotacje z Unii EuropejskiejDotacje z Unii Europejskiej
    Nie każdy posiada 100 % kapitału własnego. Obecnie jednak rzadko który przedsiębiorca posiada pełną część własnych środków finansowych. Zależy to zresztą od pomysłu na własny biznes, a więc od tego, …
Strony