Praktyki marketingowe

Istnieje wiele sposobów na zadbanie o swoją pozycję rynkową na świecie. Wielkie koncerny starają się utrzymać swoją uprzywilejowaną pozycję przede wszystkim na drodze marketingowego umacniania wizerunku. Ostatecznie klienci większości sklepów podejmują wybory w oparciu o cenę i markę, ale gotowi są pójść na ustępstwo i wydać więcej, jeśli kampania marketingowa zakończy się prawdziwym sukcesem. Nie dziwi więc, że wydatki na marketing stanowią coraz większy wydatek w budżetach wielkich korporacji. Szczególnie w okresie kryzysu, kiedy giełdowi gracze są przez swoich inwestorów rozliczani z każdego jednego straconego klienta. Aby zachować swoją pozycję trzeba nie tylko nie tracić bazy klientów, ale koniecznie pozyskiwać nowych. Niektóre firmy starają się jednak pójść drogą trudniejszą, ale potencjalnie mądrzejszą strategicznie. Zamiast wydawać pieniądze na reklamy i gwiazdy w nich zatrudnione, wolą wydawać więcej na innowacje i szukanie nowych produktów dla rynku, który przecież jest coraz bardziej otwarty na nowości.

Comments are closed.

Czy wiesz że
  • Wady i zalety własnej działalnościWady i zalety własnej działalności
    Jak wszystko własny biznes ma swoje wady oraz zalety. Do zalet przede wszystkim należy nienormowany czas pracy, miejsce prowadzenia działalności, profesja oraz tryb pracy. Ludzie są różni i mają różne …
  • O własnym biznesie  nie tylko…O własnym biznesie nie tylko…
    Biznes raczej nie jest jakąś wyodrębnioną dziedziną, choć używany jest zarówno w języku ekonomistów i przedsiębiorców, jak też w języku potocznym. Biznes nierozerwalnie kojarzony z finansami i ekonomią, a konkretniej- …
Strony